|Valcentralen

Valmyndigheten håller den 29 maj ett utbildningstillfälle för kommuner om uppsamlingsräkningen. Vi kommer att gå igenom vilket utbildningsstöd som finns och hela förfarandet som kommunerna ska genomföra med granskning och räkning på onsdagen efter valdagen.

Om det är någon särskild fråga du vill att vi ska kunna besvara så får du gärna mejla den till oss i förväg på valadm@val.se.

Sändningen kommer att spelas in och kan ses i begränsad tid (två veckor) i efterhand.

Inbjudan till webbinariet kommer att skickas ut via e-post veckan innan tillfället till våra ordinarie sändlistor.

Har du ej fått inbjudan använd vårt kontaktformulär och ange att du jobbar med val på Kommun. Om du sedan tidigare får inbjudan till våra webbinarier och frågestunder så behöver du inte höra av dig.

Kontakt

Sök