Information om leverans av valmaterial
Publicerad: 2 april 2024
Valmaterialet som ni beställt genom Valid kommer att skickas ut till er med start i början av april. Det är viktigt att ni inventerar valmaterialet så snart det kommer.
I början av april påbörjar vår distributör utskicken av valmaterial. Utskicken prioriteras utifrån geografiskt läge med hänsyn till leveranstiderna. De kommuner som ligger längst norrut kommer som huvudregel få sina leveranser först. Vi har också försökt att tillgodose de kommuner som lämnat önskemål vid beställningen.
Materialet ska vara framme i slutet av april, vecka 17.
I Valid, under menyn "Valmaterial", under "Skickade beställningar" kommer ni se kollinumret på er försändelse. Er angivna kontaktperson kommer också att få e-post med avisering från Postnord, där de bekräftar att er beställning ska hämtas upp hos vår distributör, för vidare leverans till er. Därefter kan ni spåra försändelsen genom Postnords hemsida, ange kollinumret/-numrena i sökrutan.
Kontrollera materialet direkt
Det är mycket viktigt att ni kontrollerar materialet direkt vid mottagandet och att ni omedelbart gör en reklamation i Valid om något skulle saknas eller om ni har fått för litet antal av det ni har beställt. Det är särskilt viktigt att anmäla om något gods blev skadat under transporten eftersom Postnord endast medger reklamationer inom 24 timmar.
Se rutin och stöd för inventering på Valcentralen: